Spotzi heeft een geheel nieuwe versie van hun Mapbuilder geïntroduceerd.
De kernactiviteit van Spotzi is het verkopen van geografische informatie. De vraag naar de combinatie van data en visualisatie neemt echter steeds meer toe. Daarom is er het afgelopen jaar aandacht besteed aan de vernieuwing van de Mapbuilder. Het resultaat is een volgens de leverancier ‘volwaardige online GIS-oplossing’ die tevens gekoppeld kan worden aan QGIS of Esri ArcGIS.
Analyse-tools en zelflerende algoritmes
De Mapbuilder kent een geheel nieuwe vormgeving die is ontworpen op basis van een studie naar het gebruikersgedrag en feedback van gebruikers. De nieuwe Mapbuilder tracht de intentie van de gebruiker nog beter te leren begrijpen middels de implementatie van analyse-tools en zelflerende algoritmes. De geanonimiseerde output gaat naar een Usability Expert die het resultaat bestudeerd en op basis daarvan wijzigingen voorstelt. Dit alles met als doel om GIS voor een breder publiek toegankelijker te maken. Spotzi wordt inmiddels door meer dan 10.000 professionals wereldwijd gebruikt. Om deze groei te kunnen verwerken zijn er tevens belangrijke aanpassingen doorgevoerd onder de motorkap. De broncode is geheel herschreven waardoor het systeemprestaties volgens Spotzi ‘fors’ zijn verbeterd, waardoor nieuwe functies eenvoudiger en daarmee sneller kunnen worden toegevoegd.
Abonnementstypes
Er is een gratis instapabonnement van de Mapbuilder beschikbaar. Bij het afnemen van een betaald abonnement ontvangen gebruikers meer functies en gratis data. De hoeveelheid data die gekozen kan worden is afhankelijk van het type abonnement. De belangrijkste data bestaat uit postcode grenzen, bevolkingssamenstelling en het koopgedrag van consumenten in meer dan 60 landen.