Branche-organisatie GeoBusiness Nederland wil weten hoe de markt ervoor staat en wat de ontwikkelingen en trends in de geo-branche zijn. Samengevat gaat het om het ‘ondernemerssentiment’.
In 2016 is dit vier keer onderzocht. Er hebben veertig lidbedrijven deelgenomen aan de Geo-panelmonitor over Q4-2016. Het resultaat is een ‘kwalitatief’ rapport in de vorm van een Infographic. Het gaat hierbij om een vaste groep bedrijven, waarvan de branche-organisatie hoopt dat deze in aantal toeneemt en uiteindelijk door al haar leden zal worden ingevuld. Het onderzoek wordt uitgevoerd door Totta Research.
Het beeld is net als in Q3 overwegend positief. Wat opvalt is dat meer bedrijven aangeven dat de omzetverdeling overheid/B2B gelijk is gebleven, de omvang van de totale geo-markt is volgens meer bedrijven gestegen. Het rapportcijfer voor de geo-branche is met een 7,4 gelijk gebleven. Het rapportcijfer voor het eigen bedrijf is weer terug op een 7,6.
http://geobusiness.nl/images/GeobusinessQ4_2016.pdf
http://geobusiness.nl/geobusiness-panel-monitor