Een nieuw telecom-dashboard van GIS-leverancier Esri geeft nu de mogelijkheid om inzicht te krijgen in de status van vaste of glasvezelnetwerken.
Het dashboard bevat diverse soorten informatie en een kaart waar mee gebruikers op een intuïtieve manier kunnen ontdekken wat er staat. De kaart van het dashboard, die centraal staat, geeft de locaties van de storingen weer. Er staat een overzicht naast van klanten die hinder ondervinden van de storingen. Voor elke storing is een storingsrapport opvraagbaar.
Monteurs in het veld
Verder zijn de monteurs die in het veld aan het werk zijn te vinden op de kaart. Via het dashboard zijn de gereedmeldingen of verwachte reparatietijden van de monteurs te zien. De gereedmeldingen of inschattingen van de opdracht kunnen realtime gedeeld worden met de klantcontact-afdelingen of met de klanten zelf. Ten slotte wordt in het dashboard ook aangegeven hoeveel van de klanten zonder connectie zitten. “Met behulp van het dashboard kunnen telecom-organisaties snel ingrijpen waar dat nodig is en kunnen zij hun klanten efficiënter, sneller en beter informeren”, zegt Mark Desar, business developer van Esri Nederland.