KeyShot versie 8, van renderings- en belichtingssoftware-ontwikkelaar Luxion, is gepresenteerd. KeyShot is een volledig CPU-gebaseerde standalone 3D-renderapplicatie voor 3D-modellen.
In versie 8 van KeyShot zijn verschillende aanpassingen doorgevoerd. Zo kan een object gebruikt worden om een opening in een ander object te renderen. De snijvlakken kunnen weer een apart materiaal krijgen.
Daarnaast kan een gerenderd object nu echt hoogte en diepte krijgen, in plaats van slechts een oppervlakkige textuur. Op basis van het gebruikte materiaal creëert KeyShot 8 direct echte maar tijdelijke geometrie.
Het is in KeyShot versie 8 mogelijk om particles te renderen, handig voor rook, mist of een zichtbare lichtbundel. Als licht door materialen met verschillende brekingsindici valt, wordt dit nu direct en correct door KeyShot 8 gerenderd – bijvoorbeeld licht dat een met vloeistof gevuld glas doorkruist. Ook is het nu mogelijk om rechtstreeks fotografische effecten op een render toe te passen, zoals Tone-mapping, kleuraanpassingen en het plaatsen van een voorgrondafbeelding.