Na drie opeenvolgende jaren in Amsterdam keert het evenement terug naar Rotterdam, om van 2-5 mei 2023 plaats te vinden in Postillion Hotel & Convention Centre WTC Rotterdam. Het thema ‘Geospatial Caravan: Embracing One and All’ combineert twee belangrijke dimensies: het feit dat de geospatial industrie groeit en het digitale tijdperk aanstuurt; en ten tweede het integreren en verankeren van geo-kennis en -diensten.
“Het doel is om te begrijpen hoe we de technologische, institutionele en workflow-complexiteit kunnen verminderen en tegelijkertijd de impact voor het grotere welzijn van de samenleving kunnen vergroten”, zegt Annu Negi, Senior Vice President, GW Events bij Geospatial World.
Gedurende vier dagen zal GWF op maat gemaakte symposia organiseren over onderwerpen zoals: Geospatial Knowledge Infrastructure (GKI) Summit, Land Economy, Space + Spatial Value Chain en Hydrography & Maritime. Grote gebruikerssegmenten zullen worden gedekt door een evenement op dezelfde locatie, GEOBIM – gericht op de architectuur, engineering en constructie (AEC) sector, evenals steden, Geo4SDGs, Banking, Financial Services & Insurance (BFSI), Retail & Commerce en Geo4Telcos.
De symposia worden aangevuld met technologiesessies over LiDAR, SAR, AI/ML en verschillende workshops en rondetafelgesprekken met kritische onderwerpen zoals diversiteit, gelijkheid en inclusiviteit (DEI), gegevensbeheer, digitale tweelingen en andere.
Toonaangevende leveranciers zoals Esri en Trimble, hebben hun aanwezigheid op het evenement al verzekerd als strategische sponsors, samen met medesponsors Merkator, RIEGL en Synspective.
Het evenement krijgt ook steun van internationale organisaties, waaronder de European Association of Aerial Surveying Industries (EAASI), de European Association of Remote Sensing Companies (EARSC), Eurographics, EUROGI, de International Society for Digital Earth (ISDE), de International Society for Fotogrammetrie en teledetectie (ISPRS) en de Location-Based Marketing Association (LBMA).
“GWF zal zijn afgevaardigden gestructureerde mogelijkheden bieden om te netwerken, te leren en deel te nemen aan discussies met meerdere belanghebbenden. We kijken ernaar uit om het evenement te leveren als een “doelgerichte” ervaring met betekenis, innovatie en inzicht in een interactieve omgeving”, voegt Negi toe