GeoBusiness lanceert keuzehulp tool voor onderzoek van de ondergrond

GeoBusiness lanceert keuzehulp tool voor onderzoek van de ondergrond

Acht bedrijven, leden van de Special Interest Group Geofysica en Grondradar van GeoBusiness Nederland, hebben gezamenlijk een Keuze Assistent Geofysisch Onderzoek (KAGO) ontwikkeld. 

KAGO is bedoeld om op basis van marktsector en toepassing(en) potentiële opdrachtgevers richting te geven voor de inzet van de juiste technieken bij het onderzoek van de ondergrond.

Dit onderzoek zonder graven (geofysisch ofwel niet-destructief onderzoek) is een specialistisch vakgebied.

KAGO is een unieke applicatie die op een uitzonderlijke wijze tot stand is gekomen. Acht marktpartijen, die zijn aangesloten bij GeoBusiness Nederland, hebben gezamenlijk deze applicatie ontwikkeld. Deze bedrijven hebben een brede kennis van geofysische meettechnieken en staan borg voor kwalitatief hoogwaardige oplossingsrichtingen voor het onderzoek van de ondergrond.  GeoBusiness Nederland streeft er met deze bedrijven dan ook naar om efficiënt het gewenste onderzoeksresultaat te leveren, zodat vertraging in de uitvoering of verkeerde aannames worden voorkomen.

De acht marktpartijen zijn Delta Marking, Fugro, Geometius, Heijmans, Medusa, Saricon, Terra Carta en MapXact.  

Over de Special Interest Groep (SIG) Brancheorganisatie Geofysica en Grondradar (BOGG)
De SIG BOGG is een verzameling bedrijven die niet-destructieve geofysische meetmethoden toepast om informatie te verschaffen over de opbouw van de ondergrond, de locatie van structuren en objecten in de bodem en deze methoden ontwikkelt en vermarkt.

Het doel van de SIG BOGG is om de mogelijkheden van geofysisch onderzoek breed bekend te maken en om de kwaliteit van het door de bedrijven geleverde geofysisch onderzoek continu te verhogen. Kennisoverdracht doet de SIG BOGG door informatie over geofysisch onderzoek te delen met eindgebruikers en onafhankelijk advies te geven over de mogelijkheden van geofysisch onderzoek. De kwaliteit van het onderzoek wordt verhoogd door kennis en kunde (‘best practices’) over geofysisch onderzoek met elkaar te delen.

Website GEO Business | KAGO

Delen op facebook
Facebook
Delen op linkedin
LinkedIn
Delen op twitter
Twitter
Scroll naar top