GIS-leverancier Esri kondigt samen met haar partners het tweede Europese Geo Business Seminar aan, op 21 maart 2018 in Amsterdam.
Tijdens dit gratis evenement komt de Europese community van marktonderzoekers, locatieplanners en -analisten projectontwikkelaars, vastgoedanalisten en geomarketing-specialisten samen. Zij bediscussiëren en bespreken hoe zij geo-informatie en andere gegevens inzetten om winkels en andere retail-assets te plannen of te verplaatsen en om distributie- en verzorgingsgebieden te optimaliseren. Ook de ondersteuning van gerichte marketingcampagnes, een beter begrip van netwerken en in-store analytics komen aan bod.
Europese markt
De organisatoren verwachten meer dan honderdvijftig bezoekers uit heel Europa, waaronder enkele belangrijke supermarktketens die in de Europese markt actief zijn. Er wordt gewerkt aan het definitieve programma, details verschijnen binnenkort op de eventwebsite. Namen die reeds bekendgemaakt zijn: Knight Frank, Domino’s Pizza, Belron (Carglass), Yum Group, Pirelli en PWC. Hoofdthema’s zijn onder andere: hoe ‘locatie’ in te zetten in de organisatie, welke content is ‘key’? Verder wordt getoond hoe geo-analisten hun inzichten toevoegen aan bestaande kennis en hoe geografische informatie is in te zetten in lopende business-systemen.