Dienstverlening IHW onder druk

Dienstverlening IHW onder druk

Het Informatiehuis Water (IHW) liet onlangs weten dat het verloop van IHW-medewerkers dusdanig groot is, dat de dienstverlening onder druk staat.

Het Informatiehuis Water is een samenwerkingsverband van de waterschappen, Rijkswaterstaat en de provincies. Samen met waterbeheerders werkt het IHW aan uniforme, toegankelijke én bruikbare informatie over water.

Samenwerkingsverband
Het afgelopen jaar was het verloop van medewerkers binnen het samenwerkingsverband IHW groter dan gewenst. Op dit moment is het IHW druk bezig met het vervullen van een aantal vacatures, die gericht zijn op de ondersteuning van gebruikers (onder andere medewerkers Servicedesk en Functioneel beheer). Het IHW is een samenwerkingsverband en geen rechtspersoon. Voor het vervullen van vacatures is de organisatie afhankelijk van de bovengenoemde samenwerkingspartners. Medewerkers worden vanuit de samenwerkingspartners bij het IHW gedetacheerd. Vacatures worden altijd uitgezet bij de samenwerkingspartners. Als de samenwerkingspartners een vacature bij het IHW niet kunnen vervullen, dan worden medewerkers door een samenwerkingspartner vanuit de markt ingehuurd.

 

Dienstverlening
De vervulling van vacatures duurt momenteel langer gewenst, aldus Ruud Kersten, Programmamanager Informatiehuis Water in een uitgestuurd bericht aan gebruikers van de servicedesk. “Onze dienstverlening komt hierdoor onder druk te staan. Met als gevolg dat wij uw vragen minder snel kunnen beantwoorden en u minder ondersteuning kunnen bieden dan u van ons gewend bent. Ook moeten wij mogelijk gebruikersoverleggen uitstellen. Wij vragen hiervoor uw begrip, geduld en steun.” Dit betekent onder meer dat het langer duurt voordat het IHW weer op sterkte is en nieuwe medewerkers zijn ingewerkt.

  

Website Informatiehuis Water

 

 

 

Delen op facebook
Facebook
Delen op linkedin
LinkedIn
Delen op twitter
Twitter
Scroll naar top