Accenture is toegetreden als Silver Partner binnen het wereldwijde Esri Partner Network.
Accenture is een consultancybedrijf dat internationaal opereert. De nieuwe Esri-partner biedt diensten en oplossingen aan op het vlak van strategie, consultancy, digital, technologie en operationele dienstverlening. “Door middel van het stimuleren van innovatie verbetert Accenture de manier waarop de wereld werkt en leeft”, aldus een nieuwsbericht van Esri Nederland. Het bedrijf ziet volgens Esri voor ArcGIS een belangrijke rol weggelegd.
Platform voor de toekomst
Soeradj Raghunath, Senior Manager bij Accenture licht toe op de website van Esri Nederland: “Esri heeft met de recente ontwikkelingen rondom ArcGIS duidelijk een platform voor de toekomst neergezet. We zien het enthousiasme in toenemende mate bij onze utility-klanten groeien. Dit partnership stelt ons in staat onze kennis, ervaring en slagkracht binnen de utilitysector nog makkelijker met elkaar te delen en vooral ook te bundelen en zo onze klanten nóg beter van dienst te zijn bij het digitaliseren van hun energienetwerken.”
Digitalisering en beheer van netwerken
Dat juist Raghunath aan het woord komt in dit bericht van Esri is treffend. Sinds eind 2016, begin 2017, onderhoudt hij belangrijke commerciële klantcontacten bij Accenture, dat toen net de consultancy-tak had overgenomen van Realworld uit Culemborg. Door deze portfolio-uitbreiding met GIS-diensten, én door het binnenhalen van Raghunath, kon Accenture haar klanten effectiever helpen bij de digitalisering en beheer van de netwerken, onder meer in de energiesector. Voor utility-bedrijven is GIS fundamenteel voor het management van de netwerken, voor verdere automatisering en voor de inzet van sensoren en technologie in deze netwerken. Het ondersteunt de data-uitwisseling tussen operationele en asset management (ERP) systemen. Jort Engels, partnermanager van Esri Nederland, is enthousiast over het partnership: “Accenture heeft een stevige footprint in de Nederlandse utility-sector. GIS staat in dat domein niet op zichzelf en integratie met systemen als EAM, DMS en CRM-systemen zijn steeds vaker een noodzaak. Juist de integratie van dergelijke systemen leidt voor utilitybedrijven tot inzichten en voordelen in bijvoorbeeld processen rondom storing, onderhoud en klantcontact.”